גרפולוגית מומחית

English Hebrew
רומה אבישי – 30 שנות נסיון

איך למצוא את בן הזוג המושלם

 

יש אומרים, כי שני הפכים נמשכים זה לזה ועשויים אף להשלים האחד את השני, אולם אם ההבדלים בין בני הזוג קיצוניים, (למשל: אחד בעל מרץ רב, מחפש חיים גדושי פעלתנות, בעוד השני שקט, אדיש ורק מבקש שלא יפריעו לו), הזיווג לא יעלה יפה. כשאוהבים, לא תמיד מודעים השניים לאי ההתאמה ביניהם, אך לטווח ארוך הבדלי אופי וטמפרמנט ישפיעו על יכולתם לחיות ביחד.

כיצד ניתן בכל זאת למנוע אכזבות בעתיד? "הסוד", מסתבר, טמון בכתב היד; הלה יכול לגלות מראש, אם קיימת בין בני הזוג התאמה, ואם לאו. לפיכך, אולי כדאי לחפש את כתב היד המתאים לך, בעליו עשוי להיות שידוך טוב.

עדיף, אמרנו, שבני זוג יהיו בעלי מזג דומה. אך גם כאשר  יש הבדלים מהותיים ביניהם, פתיחות רבה, חוש הומור וסבלנות אצל הפעלתן שביניהם, עשויים לגשר על הפער. אולם כשהתכונות הללו נעדרות, עלול להיווצר קרע, שלא יתאחה לעולם. מזג חם מתבטא בלחץ הכתב, מהירותו ושיפוע חזק ימינה. מזג אדיש יתבטא בכתב חלש, בדרך כלל  קטן ואיטי, עם רווחים גדולים בין המילים.

לחץ בעת הכתיבה אינו הסממן היחיד להתאמה או להעדרה. אחד המרכיבים החשובים ביותר בכתב היד הוא צורת הקו – האם הוא עגלגל, או זוויתי.

קו עגול וגמיש, בדרך כלל של אישה, מצביע על  נכונותה להתאים את עצמה לאחרים. במקרים קיצוניים קיימת אצלה נכונות לוותר על רצונה למען השני.

הכתב של גבר, הוא לעתים זוויתי, מראה את ההפך ממה שהתבטא אצלה – נוקשות, עמידה על שלו ועל רצונו, תחרותיות, חוסר התחשבות בזולת.

כתב יד עגול אופייני יותר לנשים, וזוויתי – לגברים, אך יש גם מקרי ביניים רבים. בעלת כתב יד עגול תוכל להסתגל לגבר בעל כתב יד זוויתי, אך אם בן זוגה נוקשה מאוד, (אם כתב ידו זוויתי מאוד וכמעט ללא עיגולים), היא תסבול. הקשר ביניהם יהיה חד סטרי; היא תהיה הצד המסתגל, הנותן מעצמו והמתפשר, ולא תקבל אותם דברים בתמורה. החום וההשקעה הרגשית יזרמו ממנה אליו, אך לא בכיוון ההפוך.

אישה כזאת תהיה בטווח ארוך מתוסכלת, תסבול מהעדר שביעות רצון, ועלולה אף להיקלע למצבי רוח קודרים. לעתים אישה כזאת מוצאת לה פיצוי רגשי בילדיה.

אותה אישה יכולה להיות מאושרת מאוד עם גבר, שכתב ידו משלב בתוכו זוויות ועיגולים. גבר כזה נוקשה דיו, כדי לקבל החלטות ולעמוד בהן, ורך ופתוח דיו, על מנת לוותר מידי פעם ולהתחשב בבת זוגו, כשהדבר חשוב לה באמת.

ככלל, אנשים שבכתב היד שלהם משלבים עיגולים וזוויות, יכולים להסתגל יפה האחד לשני. אנשים, שכתב ידם עגול, מאושרים עם בני זוג שהכתב שלהם עגול-זוויתי, וסובלים בחברתם של בני זוג, שכתב ידם מצטיין בזוויתיות חריפה.

שני אנשים, שכתב היד שלהם זוויתי מאוד, יוכלו להבין האחד את רעהו ולשתף פעולה, אך לא יהיו ביניהם יחסים חמים או לבביים במיוחד. לעומתם, בני זוג, ששניהם כותבים עיגולים בלבד, יאהבו זה את זה מאוד, אך יהיו רכים מכדי להתמודד עם בעיות יום יום ועם קשיי החיים.

מי שאוהב לעשות רושם, זקוק לבן זוג, שמוכן להישאר בצל.

חיפשנו עד כה את הדומה בכתב היד, מתוך מחשבה שהדמיון בכתב מצביע גם על דמיון בהתנהגות. מתי, בכל זאת, מחפשים את השוני, שהרי "ניגודים נמשכים אחד לשני"?

מקרים כאלו, לדוגמה, בעלי כתב יד גדול מאופיינים במקרים רבים ברוחב לב, בהרפתקנות, בחיפוש אחרי חדש ושונה, אך גם, (ואולי זו תכונתם הבולטת), בצורך לעשות רושם על קהל הסובבים אותם. לכן להרבה שחקנים ואנשי ציבור יש כתב יד גדול (כאן – של מרילין מונרו).

   מרלין מונרו

 

אנשים שכותבים בכתב גדול ומושך תשומת-לב ימצאו שפה משותפת עם בן זוג, שכותב בכתב קטן ומאוזן, שיודע להחזיק את עצמו בצל, לתת את כל הבמה לאחר, וליהנות מהצלחתו.

אם השניים בעלי כתב יד גדול, הם יתחרו ביניהם על תשומת הלב של הסביבה, ועל רקע זה עלולות להיווצר התנגשויות ביניהם.

אם שניהם חסרי מנוחה – בעלי כתב מהיר, עם נטייה חריפה ימינה, גודל משתנה של האותיות ואורך מוגזם של סיומי האותיות – עלולים בני הזוג כאלה "לשגע" איש את רעהו. אולם אישה שלווה ויציבה, כפי שמתבטא בכתב ידה , יכולה לאזן את האימפולסיביות של בן זוגה.

יש, כמובן, גם אנשים, שקל להם יותר להסתגל לאחרים. אלו, הם קבוצה חביבה ומאושרת של גברים ונשים שרבים רוצים בהם כבני זוגם. אנשים אלו מאופיינים בפתיחות עם יכולת עמידה על שלהם, בחוש הומור ובמזג טוב ויציב. הכתב שלהם משלב עיגולים וזוויות, תכנון טוב של מרחב, לחץ בינוני ויציבות.

 

פורסם במאמרים לפני 13 שנים, 5 חודשים בשעה 0:35.

יש לי מה להגיד

  הפוסט הבא:

לא ניתן להגיב